نشر باهمستان و انتشار کتاب تئاتر کاربردی

نشر باهمستان و انتشار کتاب تئاتر کاربردی

به تازگی انتشارات باهمستان با شعار از هم، به هم و با هم بیاموزیم پا به عرصه فعالیت گذاشته است.

در صفحهٔ اینستاگرامی این نشرِ نوپا آمده که هدف آن انتشار کتابهایی پژوهشی/مهارتی در دو زمینهٔ "هنرهای توانمندساز" و "رشد شخصی" است.

باهمستان قرار است سراغ کتابهایی برود که الگوهای کاربردی و فرایندی هنر را برای ارتقای مناسبات انسانی معرفی می کنند و ما را با مهارتهای توانمندساز در عرصهٔ زندگی فردی و اجتماعی آشنا می سازند.

اولین کتاب منتشر شده در نشر باهمستان، ویراست دوم از کتاب کلیدی و مهم تئاتر کاربردی است که مشخصات آن بدین قرار است:

عنوان: تئاتر کاربردی: موردپژوهی های بین المللی و چالش های عملی (ویراست دوم)
نویسندگان : مونیکا پرندرگست و جولیانا ساکستن
مترجم: علی ظفرقهرمانی نژاد
نشر: باهمستان
قطع: خشتی
چاپ اول، ۱۴۰۳
تعداد صفحات: ۳۳۰

در بخش معرفی کتاب، در اینستاگرام "نشر باهمستان" چنین آمده:

کتاب تئاتر کاربردی خوانندگان را با ده گونهٔ متنوع اجرایی و پژوهشی در حوزهٔ تئاتر کاربردی آشنا می کند. این کتاب، از زمان نخستین ویراست آن تا به اکنون، در میان کنشگران، دانشجویان، مدرسان و پژوهشگران حوزهٔ تئاتر کاربردی در سطح بین الملل، به عنوان یک مرجع اجرایی/پژوهشی معتبر شناخته شده است.

کتاب تئاتر کاربردی در دومین ویراست خود، بنا به نیازهای روز، عمیقاً بازنگری و به روز رسانی شده است، به طوری که دو فصل جدید، هفده موردپژوهی تازه و مجموعه مباحث مهمی در زمینهٔ تسهیلگری و نحوهٔ استفاده از روایت های واقعی افراد، به آن افزوده شده است.

برای همه کسانی که مایل به آشنایی با/استفاده از ظرفیتهای تعاملی هنر تئاتر برای توانمندسازی مردم در عرصه های مختلف زندگی هستند، این کتاب مطالب کلیدی و آموزنده ای دارد.

فصل های مربوط به تئاتر آموزشی، تئاتر مستند، تئاتر شورایی، تئاتر اجتماع بنیان، تئاتر برای آموزش بهداشت و تئاتر زندان، سرشار از روش ها، فعالیتها، تٲملات و نمونه اجراهای جالب و ابتکاری برای استفاده در فضاهای عمومی و اجتماعی هستند.

این کتاب یک منبع موثق آموزشی/پژوهشی است که ده ظرفیت کلیدی هنر تئاتر را برای آموزش به شیوهٔ مشارکتی، معرفی می کند.

به زودی راهنمای عملی همین کتاب نیز، با عنوان درام کاربردی از سوی نشر باهمستان منتشر خواهد شد.

همچنین نشر باهمستان به همهٔ اساتید، مربیان، سازمانها و ارگانهایی که تمایل دارند کتاب تئاتر کاربردی را به تعداد مورد نیاز برای مجموعهٔ خود تهیه کنند، اعلام کرده که از سوی نشر باهمستان تخفیف ویژه دریافت خواهند کرد.

علاقه مندان به تهیهٔ این کتاب می توانند از طریق ارتباط با ادمین پیج اینستاگرامی "نشر باهمستان" (با دادن پیام در دایرکت پیج)، کتاب را سفارش دهند.

نشر باهمستان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *